Montenegro

Temaresa – Kvinnors hälsa & klimakteriet!

Bečići
8 dagar Partnerresa

Träning ska vara enkelt, inspirerande och lustfyllt. Visst har vi hört det förut?!

Med inspirerande föreläsningar och träningspass åker vi iväg tillsammans på en kul och hälsosam resa som går i klimakteriets tecken.

Varje dag är späckad med roliga träningspass och proffsiga instruktörer. Varje morgon börjar med meditation. Därefter följer löpning, promenader, stavgång, yoga i olika varianter och vattenaerobics. Vi kommer också ägna oss åt bäckenbottenträning, bäckenbottenskonsam styrketräning och funktionsträning. Det finns träningspass för alla oavsett motionsnivå.

Intressanta föreläsningar och workshops om kvinnors fysik, kost, sockerberoende och klimakteriet står också på programmet.
Nästan all träning och alla föreläsningar sker inomhus på hotellet. Vissa pass körs på stranden beroende på väderförhållandena. Löpningen, promenaderna och stavgången körs alltid utomhus oavsett väder.
En dag pausar vi alla träningspass och vandrar i bergen och nationalparken Lovcén med certifierade guider (under förutsättning att vädret är lämpligt).

En eftermiddag är helt fri.

Energi, glädje, skratt, nya lärdomar och hög igenkänningsfaktor präglar hela veckan. Dessutom blir det god mat och alkoholfri dryck. Alkohol ingår inte i resan men går att köpa på plats.

Vi välkomnar både kvinnor och män att hänga med!

Ann-Britt & Christina

Lite kort om Ann-Britt & Christina:

Ann-Britt & Christina är en av Sveriges första initiativtagare till konceptet temahelger och temaresor om klimakteriet. Det innebär att alla föreläsningar och träningspass är anpassade till kvinnor som är på väg in i klimakteriet eller redan är där.

Målet är att öka livskvalitén för kvinnor i klimakteriet!

Ann-Britt Edlund – entreprenör, hälsoinspiratör, försäljare och grundare av Hälsoveteranen

Har lång erfarenhet inom rese- och servicebranschen, hälsa, träning, coachning och Human Resources. Ann-Britt har tränat sedan barnsben och har coachat individer och grupper sedan mannaminne. Hon älskar människor och brinner för mogna kvinnors hälsa. Därför är det naturligt att hennes engagemang har ökat ytterligare för mogna kvinnors livskvalité.

Ann-Britts motto är: Det är aldrig för sent att förändra sig!

Christina Bergman – antropolog, entreprenör, folkbildare och grundare av Klimakterieklubben

Befinner sig själv mitt i livet och är van att bedriva projekt inom folkbildning och internationellt utvecklingssamarbete. Efter många år som fastanställd har hon sagt upp sig till förmån för annat i livet. Kvinnors välbefinnande ligger henne mycket varmt om hjärtat. Därför drar hon nu igång en ny folkrörelse för kvinnor mitt i livet med fokus på klimakteriet.

Christinas motto är: Lev livet fullt ut för det är kort!

PRESENTATIONER INSTRUKTÖRER OCH FÖRELÄSARE

Leila Söderholmföreläsare, inspiratör och träningsexpert

Leila Söderholm är föreläsare, inspiratör och träningsexpert på TV 4. Utöver TV är hon flitigt anlitad av företag, stora magasin och hälsosajter. Med sin smittande energi har hon coachat och inspirerat tusentals människor att göra de små förändringarna som gör den stora skillnaden! 2017 blev hon nominerad och framröstad till Årets Hälsoinspiratör av svenska folket.

 

Camilla Fagerberglegitimerad fysioterapeut med inriktning på kvinnors hälsa

Camilla är expert på diagnoser specifika för kvinnor inom gynekologi, obstetrik och urologi. Hon tar med oss på en workshop om vår fysiologi och anatomi och tillsammans praktiserar vi bäckenbottenträning och träning vid urinläckage. Dessutom kan hon ge akupunktur mot vallningar.

Helen Lola Högstenföreläsare, karriär & livscoach, träningsinstruktör och medgrundare av Entusia.

Helen har 30 års erfarenhet av meditation och kommer att guida oss genom meditations- och yogapassen. Helens klimakterieresa får vi veta mer om under en av föreläsningarna. Hon har gästat Klimakteriepodden, avsnitt nr 61, och skapade Sveriges första heldag om Klimakteriet 2018.

Emma LundinLicenserad PT, Crossfit Coach, Kostrådgivare och Livscoach

Emma arbetar med hälsa ur ett 360 gradigt perspektiv. Hon har arbetat i flera år inom Crossfit och att hjälpa människor hitta en hälsosam och hållbar livsstil. Emma tar också med oss på en kostföreläsning om hälsosam och hållbar kosthållning.

Željko SarićInstruktör i vattenaerobic, svart bälte i judo och artist.

Željko vattenaerobic pass är mycket uppskattade av alla, unga som gamla. Han är huvudinstruktör på Hotel Mediteran och är dessutom en fena på att sjunga. Željko leder sitt pass på engelska.

Beskrivning av alla träningspass:

Bäckenbottenskonsam styrketräning:
Vi lär oss korrekt andning, aktivering i bäckenbotten och tekniker.

Bäckenbottenträning:
Du lär dig olika positioner för knipträning och typer av knip för att hitta ditt knip på bästa sätt.

Cirkelträning:
Passet ger rörlighet, styrka och lite puls med endast kroppen som redskap. Perfekta övningar för hela kroppen.

Freepower yoga:
En blandning av yoga/fight och rörelse, dansliknade med fokus på självförtroende och enkelt att följa, garanterat svettigt.

Funktionsträning:
Ett styrkepass med fokus på balans för att stärka upp muskler, leder och ligament. Men också för bättre balans, mer muskelstyrka och bättre kroppskontroll. Vi tränar utan vikter.

Löparskola:
På ett kul och motiverande sätt tar Ann-Britt med er på en löparrunda. Ni börjar försiktigt och målinriktat utveckla er löpning steg för steg. Alla är välkomna, nybörjare som erfarna.

Meditation:
Vi lär oss metoder för kroppslig och mental avslappning i kombination med koncentration på något föremål, andning, mantra eller tanke. Den som mediterar går in i ett tillstånd av fullständig avslappning, där både kropp och sinne får ro. Kroppen reparerar sig på cellnivå.

Promenad och stavgång:
Vi ökar vår förbränning med en skön promenad och/eller stavgång. Vi rättar till hållningen och kör igång.

Poweryoga:
Vi tränar andning, balans, rörlighet, smidighet och styrka. Poweryoga minskar spänningarna i kroppen och rensar ut slaggprodukter.

Vattenaerobics:
30 minuterspass. 2-3 pass under 3 dagar.
Passet sker på engelska. Skonsam träning där kroppens alla muskler arbetas igenom till musik. Vattnet fungerar dämpande och bromsande och förhindrar ryckiga rörelser. Skonsamt för lederna och samtidigt effektiv konditions- och muskelstärkande.

YinYoga:
Enkla ställningar som hålls under några minuter gör att vi kommer åt vår bindväv och finner medveten närvaro i stunden. Musklerna får vila, ett fint komplement till övrig dynamisk träning. Utförs alltid liggande eller sittande. En yogaform som passar alla.

 

Vill du ha personlig hjälp?

Kontakta oss så ordnar vi allt.

Boka Temaresa – Kvinnors hälsa & klimakteriet!

Alla avgångar

Vill du lägga till dagar för denna resa?
Denna resa kan ändras för att passa dina önskemål. Kontakta oss

Antal passagerare, kampanjkoder etc läggs till i nästa steg. Läs våra resesvillkor

Dagsprogram

Ladda ned reseprogram

Resan inkluderar

Resans längd

8 dagar

Klimatkompenserat flyg

i ekonomiklass med LOT (Star Alliance) från Stockholm, Köpenhamn och Göteborg via Warsawa. (Oslo mot tillägg)

 

 

Hotell

Sju nätter med del i dubbelrum på hotell av god standard. (Enkelrumstillägg tillkommer för dig som reser ensam)

Måltider

Frukost, lunch och middag på hotellet inkl (alkoholfri) måltidsdryck. Sju alkoholfria drinkar till kvällsminglet.

Träningspass

Sex olika träningspass och en föreläsning med kunniga och professionella instruktörer varje dag under fem dagar.

Vandring

En heldags vandring med certifierade vandringsguider (kan bytas ut mot annan aktivitet vid dåligt väder)

Tillgång till spaavdelning

(rabatterat pris på alla spabehandlingar)

Vatten

En flaska vatten per dag och resenär

Flygskatter

och säkerhetsavgifter

Hotell

Vi reserverar oss för ändringar gällande faciliteter och beskrivning. Det händer att vi ibland tvingas byta ut namngivna hotell, men då sker det mot likvärdig eller högre standard. Tänk på att bilder som visar hotellrum, särskilt på hotellets egna hemsida, ibland är missvisande och visar rum med högre standard än standardrum.

Vill du ha personlig hjälp?

Kontakta oss så ordnar vi allt.